Op naar Bogo - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van bouwteamhooglandcebu - WaarBenJij.nu Op naar Bogo - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van bouwteamhooglandcebu - WaarBenJij.nu

Op naar Bogo

Door: Cor

03 Oktober 2014 | Filipijnen, Cebu City

Op naar Bogo.
Wat klinkt dat mooi: op naar Bogo. Vreemden klinkt het vreemd in de oren: op naar Bogo. Maar morgen gaat het gebeuren. Bouwteam Hoogland gaat op naar Bogo, een stadje in het noorden van het eiland Cebu in het midden van de Filipijnen. De tyfoon Haiyan heeft hier vorig jaar huisgehouden en vele huishoudens en huizen geruineerd. Dik en Paula van der Sluijs van de stichting Sunshinecorner uit Hoogland hebben al ruim 60.000 euro opgehaald om huizen te herbouwen, geld voor de bouw van ongeveer 60 huisjes.
De gemeenschapsruimte, zeg maar de plaatselijke De Neng is ook verwoest. Om dit te herbouwen is geen geld.
Bouwteam Hoogland gaat de handen uit de korte t-shirts mouwen steken om de bouw te verwezenlijken, met uw hulp. Schrik niet. Er staat al 11.000 euro op de rekening voor de herbouw.
Hartelijk dank aan allen voor uw steun. Waar een klein dorp groot in kan zijn. Iedereen hartelijk dank, familieleden, bedrijven, bekenden en gulle gevers uit omringende steden en dorpen. Door uw gulle giften kunnen we aan de slag.
Wat ons te wachten staat weten niet. Wel een reis die morgen start om 10.30 uur in Hoogland en eindigt op maandag om 14.30 uur wanneer we op de bouwplek zijn in Bogo.
Jetlekje hier, jetlekje daar, wat zal ik lekker slapen en dat is waar.
Nog een nachtje en dan: op naar Bogo.

• 04 Oktober 2014 - 21:34

Jos Lieshout:

Goed verslag, spreekt mij aan!